A lead a látogató, aki megadja az elérhetőségét, az adatait, ezzel kimutatva, hogy tényleg érdekli az általunk kínált szolgáltatás vagy termék. Most a lead mérése egyszerűbbé válik a marketingesek számára azzal, hogy a Google bevezetett egy továbbfejlesztett konverziót. Marketingesként kulcsfontosságú annak megértése, hogy miként konvertálódnak a leadek.

Könnyen előfordulhat, hogy nincs kapcsolat a felhasználó adatainak online leadként történő rögzítése és a végeredmény, azaz a felhasználó ügyféllé történő átalakítása között (nézelődés – vásárlás). Akár B2B, akár B2C üzletágban tevékenykedik valaki, valószínűleg már találkozott ezzel a küzdelemmel. Tavaly a Google bevezette a webes Enhanced Conversions-t, amely sok online áruháznak és e-kereskedelmi tranzakciónak kedvezett. Most a Google a lead generáló vállalkozások számára is új megoldást kínál.

A Google olyan megoldást vezet be, amely segít a hirdetőknek az offline konverziók mérésében: Enhanced Conversions leadek számára.

Mik azok a továbbfejlesztett konverziók?

A továbbfejlesztett konverziók egy olyan eszköz, amely a Google Ads meglévő konverziós címkékkel együtt használható, hogy pontosabb legyen a konverziómérés. A mérést a Google Adsben vagy a Google Tag Managerben lehet beállítani. A meglévő Google Ads címkével együtt biztonságos és privát módon küldi az első féltől származó konverziós adatokat a Google-nek.

Hogyan működik ez?

A leadektől online kapott információkat (e-mail, név, cím stb.) a rendszer elküldi a Google-nek. Ezt az információt ezután a konverziómérés javítására használják. A Google az SHA-256 nevű biztonságos hash-algoritmust használja, amely egyirányú adatküldést jelent. A hashelt adatok azt jelentik, hogy az emberek adatait bizalmasan (név nélkül) kezelik.

A leadekre vonatkozó fokozott konverziók fő különbségei a következők:

Javítja az offline tranzakciók mérését, amelyek eredetileg egy weboldal leadjétől vagy látogatójától származnak.

A lead adatok feltöltésekor a megadott információk visszavezetésre kerülnek a megfelelő Google Ads kampányhoz.

A továbbfejlesztett konverziók beállításának számos előnye van. Néhány a fő előnyök közül:

  • Könnyebb beállítás
  • Jobb teljesítmény
  • Rugalmas végrehajtás

Mivel nincs szükség a CRM-rendszer módosítására vagy megváltoztatására, a továbbfejlesztett konverziók beállítása egyszerűbb. A Google Ads vagy a Google Tag Manager fiókján belül lehet konfigurálni.

Összefoglalás

Ma egy vásárlás több kattintásból áll. Nem elég, ha az emberek véletlenül rálelnek egy weboldalra, az is nagy fontos, hogy eljussanak a vásárlás gombig. A felhasználók azonban sokkal bonyolultabbak ennél, először csak nézelődnek, utána szükségesnek tartják a szolgáltatást, végül pedig visszatérnek.

Ma már nem szabad csak a végleges átkattintásokkal számolni. Minél több a használható adat, annál könnyebb optimalizálni a kampányokat a weboldalon belüli és kívüli értékesítésekre is. Valójában minden segítségre szükség van, ha pedig maga a Google gondoskodik erről a lehetőségről, akkor használjuk ki.