Éppen csak elkezdődött 2022, de már a különböző trendeket figyeljük. Februárban újabb frissítést kapunk a Google-től, de addig sem ülhetünk ölbe tett kézzel. A jó üzleti terv kialakításához 2021-es frissítések is segíthetnek. Összegyűjtöttük a legfontosabbakat, amik idén is kihatással lesznek az elérésekre.

A SEO az egyik legkeresettebb technika minden weboldal számára, de ha visszatekintünk, láthatjuk, hogy ez az ágazat milyen sok változáson ment keresztül. Az évek során új algoritmusok jelentek meg mesterséges intelligenciával, hangalapú kereséssel és gazdagabb eredményekkel. A SEO világa azonban a technológiával együtt folyamatosan fejlődik, és ébernek kell lennünk, hogy vállalkozásunk ne váljon elavulttá.

Mesterséges intelligencia algoritmusok

2022 a RankBrain éve lesz, a Google mesterséges intelligencia algoritmusa, amely az egyik legfontosabb tényező lesz a webhelyek pozíciójának meghatározásában. Ez a változás a felhasználói élményre, mint a weboptimalizálás nélkülözhetetlen tényezőjére összpontosít. Más szóval, az átkattintási arány és a felhasználók által egy weboldalon eltöltött idő meghatározó tényező lesz a pozicionálás szempontjából.

A hangalapú keresés növekedése

Felmérések szerint a fogyasztók 58%-a használ hangalapú keresést a Google, a Siri vagy az Alexa segítségével, hogy információt találjon helyi vállalkozásokról és online vásárlásról. Ezért a szakértők szerint a hangalapú keresés lesz az egyik legjobban figyelt trend 2022-ben. Attól, hogy mi még nem használjuk a hang alapú keresést, érdemes figyelni rá.

A videó, mint SEO stratégia

Az audiovizuális formátum népszerűsége az olyan platformokon keresztül, mint a YouTube vagy a TikTok megerősítette annak szükségességét, hogy növelni kell a videón keresztül kínált tartalom láthatóságát. Ezért ez az új trend minden olyan SEO-kampány Achilles-sarkává válik, amelynek célja az új felhasználók figyelmének felkeltése.

A hozzáférhetőség megkönnyítése

Amikor weboldalunk láthatóbbá tételén gondolkodunk, elengedhetetlen, hogy figyelembe vegyük a tartalom hozzáférhetőségét. A vállalkozásnak biztosítania kell, hogy a webes tartalom, a termékek és a szolgáltatások a funkcionális sokféleséggel élő emberek számára is elérhetőek legyenek. Ha ez megtörténik, a webhely előrébb kerül a keresési eredmények között, és ezzel egyidejűleg jobb felhasználói élményt nyújt, ami pozitívan befolyásolhatja márka hírnevét.

Core Web Vitals

A Google bejelentette, hogy 2022-re a marketingesek számára a Core Web Vitals lesz a legfontosabb on-page tapasztalati mérőszám, amely a weboldal minőségét méri a felhasználói élmény szempontjából.

2022 a SEO kulcsfontosságú éve, tele új trendekkel, de mindegyikben a felhasználói élmény szintje érvényesül. A SEO egyetlen funkciója, hogy láthatóbbá tegye a weboldalt, hogy a márkáját, valamint az, hogy a terméket vagy szolgáltatást kereső emberek könnyebben hozzáférjenek az online tartalomhoz. Ha jól használjuk, akkor biztosak lehetünk benne, hogy 2022-ben a találati lista elején fogunk szerepelni majd.